perjantai 11. marraskuuta 2016

SOMEMAINONTA

TAVOITE: Suunnitella kampanija eri somevälineisiin, kohdentaa se valitulle kohderyhmän jäsenille ja laskea Excelin avulla, mitä kahden viikon näkyvyys valituissa tulee maksamaan.

Materiaalia
Markkinointiarpajaisten 10 käskyä
Kun vahalla tavalla ei pärjää (video)
Kohdentamisen kaksi tasoa (podcast)
Palvelun verkkomyynti (webinaari)
Mainonta some välineissä (teksti)

TEE kampanija SOME medioihin:
Pidä mielessäsi kohderyhmäsi jäsen, käytä valitemaasi kampanijan luonnetta ja värikarttaa. Tee mainos seuraaviin neljään some mediaan.

1. Facebook
2. Instagram

3. Snapchat
4. Thinglink, (TAI Pinterest, LikedIn, Twitter tms)

Tutki, mitä se kukin mainos tulisi maksamaan ja millainen maksun muodostusperiaate näissä on. Tee aiheesta jokin esitys, taulukko tai teksti blogiin.

PALAUTUS BLOGIIN linkki Moodleen
FB MAINONTA:
1. esitä pohdintasi (vahvuudet, heikkoudet, CPC, CPM, mainostyypit)
2. kaksi FB mainos kuvaa ja kirjoitetut perustelut valinnalle
3. kuvat: mainos + sen kohdentaminen

IG MAINONTA
1. kaksi kuvaa IG mainoksista ja kirjoitettu perustelu
2. Oma IG mainos kuva/video, hästagit ja kirjoitettuna idea.
3. ajatuskartta IG mainonnan hinnan muodostamisesta upotettuna
SNÄPPI MAINOTA
A) kuva omasta mainoksesta ja kirjoita ideasta
B) oma video upotettuna ja kirjoita ideasta
THINGLINK MAINONTA
1. kaksi hyvää esimerkkiä Thinglink mainonnasta/toteutuksesta upotettuna, kirjoita perustelu
2. oma Thinglink upotettuna, kirjoita ideasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti