TAVOITE: Ymmärtä Facebook mainonan mahdollisuudet ja rajoitteet. Ymmärtää Facebook mainonnan hinnan muodostuminen. Osaa laatia markkinointiviestintä projektia tukevan mainoksen sekä kohdentaa se omalle kohderyhmälleen.
TUTKI: Jounin Kauppa, Finnair, Fazer, Varusteleka yms. vastaavia sivuja, miten mainostavat.
POHDI: Minkälainen Facebook mainos tukee kampanijaasi ja miten se tulisi kohdentaa.
TEHTÄVÄ 1: LUE ja pohdi:
Sponsoroidut tarinat, Mainonta Facebookissa ja Uusi mainostyyppi Facebookissa Voit etsiä myös lisätietoa aiheesta muista lähteistä.
a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
TEHTÄVÄ 2: Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta, joiden aihe on suunnilleen sama kuin oma kampanijasi. Ota kuva kaappaus mainoksesta ja kerro sen alle miksi se on hyvä.
TEHTÄVÄ 3. Tee kampanijaasi tukeva FB:mainos. Esittele mainos blogissasi sekä kerro, miten sen kohdennat, jotta tavoitat kohderyhmäsi mahdollisimman hyvin. (Ota kuva ruudun kaappaus tekemistäsi kohdennus valinnoista).
FB MAINONTA BLOGIIN:
1. esitä pohdintasi (vahvuudet, heikkoudet, CPC, CPM, mainostyypit)
2. kaksi FB mainos kuvaa ja kirjoitetut perustelut valinnalle
3. kuvat: mainos + sen kohdentaminen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti