maanantai 19. lokakuuta 2015

ULKOMAINONTA

TAVOITE: Suunnitella ulkomarkkinointi kampanija eri välineisiin ja laskea Excelin avulla, mitä kahden viikon näkyvyys valituissa kampanija välineissä tulee maksamaan.

MATERIAALIA:
JDeucaux Aineistoporttaali
Pinterest ulkomainointa 
YouTube (hakusana ulkomainonta)
CannesLions (outdoor)

--------------
1. POHDI JA KIRJOITA:
a) Mihin tarkoitukseen ulkomainontaa käytät? Mitä haluat saada sillä aikaan? Kuinka tämä osuus toteuttaa aiemmin laatimaasi markkinointisuunnitelmaasi? Mitä haluat mainoksen nähneen ihmisen tarkkaan ottaen tekevän? (Soittaa, menee verkkosivustolle, tulee liikkeeseen vai mitä?)

b) Kerro yhdestä kohderyhmän jäsenestä, millainen hän on ja mitä hän kokee tärkeäksi; työ, vapaa-aikaana, perhessä, hänen asenteensa, arvot ja tapaan ajatella jne.. Päätä sitten, miten kerrot tuotteen / palvelun hyödyistä HÄNEN ELMÄNSÄ  KANNALTA ulkomainonnassasi?

------------------
2. SUUNNITTELE 
Kuinka suunnittelemasi markkinointikampanijan luonne näkyy markkinoinnissasi?

Suunnittele ja etsi elementit kampanijaasi.


SUUNNITTELE JA ESITTELE ja TEE PAKETTI.ZIP

A) Käytetävät kuvat (esim. Pixapay ja Flickr) pakkaa pakettin
B) Slogan, liikemerkki, tuotemerkki
C) Kirjastintyyppi
D) Väripaletti kampanijalle (Malleja)

Jos teet tämän projektin Mangustille tai koululle: logot yms. saat täältä.
mangusti materiaali
sakky_materiaali 

Pakkaa kaikki pakettiin ja tallenna jatkokäyttöä varten.
-----------
 
4. TOTEUTA PHOTOSHOPILLA
Valitse viisi ulkomainonta tuotetta, joihin suunnittelet mainoksen.
Tuotteen valintaperusteena käytä kohderyhmäsi jäsenen käyttäytymistä. Valitse tuoteet, joilla kaikkein todennäköisin tavoitat kohderyhmäsi jäsenen..

Toteuta mainokset käyttämällä edellä kokoamiasi ja tekemiäsi elementtejä.

Esittele kaikista VIIDESTÄ (= 10 kuvaa yhteensä!) :
a) mainosjuliste tai -toteutus (OIKEA suunnittelu koko ja resoluutio)
b) mainos upotettuna upotuspohjaansa
Kaksi mallia, miten voit esitellä mainoksesi VIIDESTÄ eri tuotteessa (Maito shopper, ostoskärry)

Suunnittelukoot ja upotuspohjat
-----------

4. LASKE EXCELILLÄ
Minkä hintainen tästä kampanjasta tulee?
(Paikkakuntaa ei tarvitse huomioida ollenkaan ja muut tiedot voit määrittää itse)

Teet kahden viikon kampanijan alla lueteltuihin mainosvälineisiin mainokset.

OHJE:
SARAKKEOTSIKOIKSI: Mainosväline, mediahinta, asennus, alv 24%, YHTEENSÄ
LAITA RIVIOTSIKOIKSI: Valitsemasi viisi  mainosvälinettä esim. Abribus, Tabloid, Stationlight, Mainospilari, Ostoskärri YHTEENSÄ

HUOM: Asennuskulut maksetaan vain kerran!

HINNASTO ja ellei tuottettasi ole tässä hinnastossa, etsi sivustolta hinnat.
---------------

PALAUTUS:
Blogiin:
1. A ja B Kirjota kampanija tavoitteet ja kohderyhmä pohdintasi blogiin
2. A, B, C ja D kerro blogissasi mainoksen tuiotteen valinta syistä kohderyhmän jäsenen näkökulmasta, laita linkki paketti zip-pakettiin, jossa on suunnittelemasi kuvat ja slogan, tuotemerkki ja/tai logo, fontit ja väripaletti

3. Esittele kaikki toteutamasi 5 mainosta upotettuna ja julisteena.
4. Linkki Excel talukkoon, jossa laskelma (varmista, että minulla on oikeus sitä katsoa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti